Historie Sencor

50 let před
Historie Sencor

NA JAPONSKÉM NEBI
VYŠLA ZÁŘIVÁ HVĚZDA


Příběh značky SENCOR se začal psát už více než dvacet let před jejím vznikem. Japonsko řešilo otázku, jak nastartovat válkou zdevastovanou ekonomiku a jednou z cest se ukázal státem mohutně podporovaný nákup know-how z USA a Evropy, do něhož Japonci investovali více než miliardu dolarů.

Na japonském nebi vyšla zářivá hvězda – elektronika. K předválečným firmám (Panasonic, Hitachi, Sharp) začaly se přidávat nové – Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roce 1969 také SENCOR.

A právě konec šedesátých let, období kvasu a revolučních změn na celém světě, znamenal zásadní zvrat i pro Japonsko a jeho elektronické firmy. Dovážené technologie přestaly stačit, dostavil se útlum a úkolem dne byl revoluční nástup vlastního vývoje a výzkumu, objevení nových technologií, nových produktů. Japonský technologický zázrak mohl začít.
1969

ROK, KTERÝ VŠECHNO ZMĚNIL


Spisovatel Rob Kirkpatrick označil rok 1969 za „Rok, který změnil všechno.“ Američané se procházeli po Měsíci, Rusové dobyli Venuši. Zrodil se internet – první počítač byl připojen k síti. Poprvé bylo transplantováno umělé srdce. Zuřila válka ve Vietnamu a spontánní demonstrace proti ní sílily a vyvrcholily na festivalu ve Woodstocku.

Zrodil se punk.

… A právě v těchto dějinných souvislostech, v neklidné a revoluční době, vzniká v Japonsku SENCOR. Značka o tisíci srdcích (SEN japonsky 1000, COR latinsky srdce), ve které všichni musejí dát do své práce celé srdce, protože jinak v téhle době uspět nelze. K tradiční japonské kázni, pracovitosti a perfekcionalitě, přidalo se tedy i odvážné srdce, touha a jasná vize. V logu se objevilo malé rudé slunce (písmeno „O“). V zemi vycházejícího slunce, v Japonsku, to je jeden z nejvýmluvnějších symbolů. Pro SENCOR byl však tenhle „červený puntík“ zároveň závazkem: „Kvalita našich výrobků bude brzy srovnatelná s naprostou světovou špičkou“ (tu tenkrát představovala firma Blaupunkt s legendárním modrým puntíkem v logu).
70 a 80 léta

KVALITA BYLA V OBLASTI ELEKTRONIKY NAPROSTOU NUTNOSTÍ


V letech sedmdesátých světem zmítala ropná krize, ale japonské elektronické firmy stoupaly strmě vzhůru. SENCOR byl jednou z nich. Od začátku bylo jasné, že je to značka, které ví, co chce. Kvalita byla v oblasti elektroniky naprostou nutností, SENCOR k ní ale cílevědomě přidával další atributy – novátorství a šířku sortimentu, neotřelý a originální design, barevnou škálu, unikátní vlastnosti a dostupnost, neboť SENCOR od počátku směřoval k lidem, nikoli k hračičkům, sběratelům a snobům. Značka začala exportovat do celé Asie a Evropy a postupně své trhy rozšiřovala do všech pěti kontinentů.

Kazetové magnetofony a autorádia SENCOR se staly hitem nejprve ve Velké Británii a brzy i v celé Evropě. Největším vývojovým triumfem SENCOR byl vůbec první a v mnohém průlomový vícestopý stereo magnetofon uvedený na trh už v roce 1972. Vývojáři SENCOR brzy přicházejí s dalšími převratnými technologiemi, s funkcí „reverse“ na kazetových magnetofonech, s dvojitým kazetovým magnetofonem schopným nahrávat, nebo s Mobile Hi-Fi – jedním z prvních přenosných Hi-Fi systémů vybavených systémem Dolby NR® * pro redukci šumu při nahrávání. Evropě SENCOR představí i nový přístup k autorádiům a především pak úplnou novinku – autorádia s kazetovým přehrávačem.

Technologie ale u SENCOR od samého počátku nebyly jediným cílem. Tím dalším bylo už zmíněné srdce. Lidé měli mít z produktů SENCOR především radost. Proto bylo podstatné, aby měly původní a zajímavý design, byly uživatelsky přátelské a intuitivní a nespokojovaly se s chladnou elegancí, naopak, aby přinášely do života barvy a umožňovaly individualizaci a vytvoření vztahu mezi člověkem a technikou. SENCOR tehdy razil heslo – Proč by člověk nemohl mít své elektronické pomocníky rád? A razí tohle heslo dodnes.
90. léta

DO POPŘEDÍ SE ZNOVU
DOSTÁVÁ SRDCE


V devadesátých letech se SENCOR stal firmou evropskou. Je řízen z Evropy, své produkty vyrábí v Asii i v evropských zemích, ale srdcem zůstal, jak jinak, Japoncem. SENCOR se stále hlásí k tomu nejlepšímu z tradic japonského technologického zázraku a důsledně rozvíjí všechny záměry zakladatelů značky. Svět se změnil, zmenšil, ale vize a touhy zůstaly stejné. Japonská tradice a kvalita a evropské obchodní myšlení, to je dnes jen základ směřování značky SENCOR. Do popředí se znovu dostává srdce. A říká-li někdo, že emoce nemají v byznysu co dělat, hluboce mýlí.
Současnost

KAŽDÝ SE MŮŽE PROJEVIT UŽ TÍM, JAKOU BARVU SI VYBERE


SENCOR dnes sází na několik trendů a právě tím je na světovém trhu výjimečný. V první řadě je to šířka sortimentu. Tak jako v Japonsku v sedmdesátých letech, tak i na počátku třetího tisíciletí po celém světě (SENCOR dnes dodává své výrobky do více než 55 zemí světa, reaguje SENCOR na každý podnět, který současný život přináší a neustále rozšiřuje portfolio svých výrobků, kterých je dnes už více než tisíc v šesti sortimentních skupinách (spotřební elektronika, tablety a telefony, kancelářská technika, autoelektronika kuchyň, domácnost, zdraví a krása) a měsíc co měsíc přibývá několik nových.  A tak zatímco ostatní značky o inovacích neustále mluví, SENCOR je pravidelně promítá do své nabídky.

Stejně podstatný je design. Výrobků samotných i jejich obalů. U některých skupin výrobků nabízí SENCOR bezkonkurenčně nejširší barevnou škálu, navíc dokonale sladěnou, takže koupí-li si někdo deset různých spotřebičů například v barvě lila, může si být jist, že dostane naprosto stejný odstín. SENCOR se rozhodl skoncovat s unylými a konzervativními bledými kuchyněmi a byty. Vnáší do nich barvu a individualitu. Každý se může projevit už tím, jakou barvu si vybere. Tady se rodí onen vztah mezi člověkem a jeho elektronickým pomocníkem a utužuje se funkčností, snadným ovládáním a skvělým servisem. A samozřejmě i dostupností, protože v cenové politice razí SENCOR pravidlo: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc! Také obaly výrobků jsou netradiční a individualizované. Na obalu prostě vidíte přesně ten výrobek, který je uvnitř, včetně jeho přesné barevnosti.
 

Sencor Europe - Provoz webu, omezení zodpovědnosti
Ačkoli jsme vynaložili velké úsilí pro zabezpečení správnosti informací na těchto stránkách, Sencor Europe za ně nepřejímá jakoukoliv zodpovědnost. Materiály mohou obsahovat nesprávné informace nebo typografické chyby. Tímto potvrzujeme, že spoléhání se na jakoukoliv informaci, prohlášení nebo poznámku je jen na vaše riziko.

Používáním tohoto Webu dáváte Váš souhlas s výše uvedenými skutečnostmi.

POZNEJTE SENCOR

Novinky v nabídce

timeline decoration timeline decoration timeline decoration
LED televizor
SLE 3917TCS
LED televizor
15.12
2021
Bezšňůrový tyčový vysavač 3v1 s mopem
SVC 074x EUE3
Bezšňůrový tyčový vysavač 3v1 s mopem
24.9
2021
SMART UHD televizor
SLE 65US800TCSB
SMART UHD televizor
23.6
2021
Robotický vysavač
SRV 9250BK-EUE3
Robotický vysavač
20.4
2021
WiFi profesionální meteorologická stanice
SWS 12500 WiFi
WiFi profesionální meteorologická stanice
18.1
2021
Domácí pekárna chleba
SBR 2000SS
Domácí pekárna chleba
30.11
2020
Koloběžka
Scooter ONE
Koloběžka
29.6
2020
Bezsáčkový vysavač
SVC 1086TQ
Bezsáčkový vysavač
27.2
2020
Bluetooth osobní váha
SBS 8800BK
Bluetooth osobní váha
30.1
2020
Robotický vysavač
SRV 9250BK
Robotický vysavač
7.10
2019
Bezšňůrový tyčový vysavač 3v1 s mopem
svc-074
Bezšňůrový tyčový vysavač 3v1 s mopem
25.9
2019
Sáčkový vysavač
SVC 8505TI
Sáčkový vysavač
25.7
2019
Automaticky otevíratelný držák pro telefony
SCA MH01
Automaticky otevíratelný držák pro telefony
1.7
2019
SMART UHD televizor
SLE 50US600TCSB
SMART UHD televizor
26.2
2020
Zrušit
máte v porovnávání -
Porovnat