Historie Sencor
NA JAPONSKÉM NEBI
VYŠLA ZÁŘIVÁ HVĚZDA
Příběh značky SENCOR se začal psát už více než dvacet let před jejím vznikem. Japonsko řešilo otázku, jak nastartovat válkou zdevastovanou ekonomiku a jednou z cest se ukázal státem mohutně podporovaný nákup know-how z USA a Evropy, do něhož Japonci investovali více než miliardu dolarů.
Na japonském nebi vyšla zářivá hvězda – elektronika. K předválečným firmám (Panasonic, Hitachi, Sharp) začaly se přidávat nové – Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roce 1969 také SENCOR.
A právě konec šedesátých let, období kvasu a revolučních změn na celém světě, znamenal zásadní zvrat i pro Japonsko a jeho elektronické firmy. Dovážené technologie přestaly stačit, dostavil se útlum a úkolem dne byl revoluční nástup vlastního vývoje a výzkumu, objevení nových technologií, nových produktů. Japonský technologický zázrak mohl začít.
1969
ROK, KTERÝ VŠECHNO ZMĚNIL
Spisovatel Rob Kirkpatrick označil rok 1969 za „Rok, který změnil všechno.“ Američané se procházeli po Měsíci, Rusové dobyli Venuši. Zrodil se internet – první počítač byl připojen k síti. Poprvé bylo transplantováno umělé srdce. Zuřila válka ve Vietnamu a spontánní demonstrace proti ní sílily a vyvrcholily na festivalu ve Woodstocku.
Zrodil se punk.
… A právě v těchto dějinných souvislostech, v neklidné a revoluční době, vzniká v Japonsku SENCOR. Značka o tisíci srdcích (SEN japonsky 1000, COR latinsky srdce), ve které všichni musejí dát do své práce celé srdce, protože jinak v téhle době uspět nelze. K tradiční japonské kázni, pracovitosti a perfekcionalitě, přidalo se tedy i odvážné srdce, touha a jasná vize. V logu se objevilo malé rudé slunce (písmeno „O“). V zemi vycházejícího slunce, v Japonsku, to je jeden z nejvýmluvnějších symbolů. Pro SENCOR byl však tenhle „červený puntík“ zároveň závazkem: „Kvalita našich výrobků bude brzy srovnatelná s naprostou světovou špičkou“ (tu tenkrát představovala firma Blaupunkt s legendárním modrým puntíkem v logu).
70 a 80 léta
KVALITA BYLA V OBLASTI ELEKTRONIKY NAPROSTOU NUTNOSTÍ
V letech sedmdesátých světem zmítala ropná krize, ale japonské elektronické firmy stoupaly strmě vzhůru. SENCOR byl jednou z nich. Od začátku bylo jasné, že je to značka, které ví, co chce. Kvalita byla v oblasti elektroniky naprostou nutností, SENCOR k ní ale cílevědomě přidával další atributy – novátorství a šířku sortimentu, neotřelý a originální design, barevnou škálu, unikátní vlastnosti a dostupnost, neboť SENCOR od počátku směřoval k lidem, nikoli k hračičkům, sběratelům a snobům. Značka začala exportovat do celé Asie a Evropy a postupně své trhy rozšiřovala do všech pěti kontinentů.
Kazetové magnetofony a autorádia SENCOR se staly hitem nejprve ve Velké Británii a brzy i v celé Evropě. Největším vývojovým triumfem SENCOR byl vůbec první a v mnohém průlomový vícestopý stereo magnetofon uvedený na trh už v roce 1972. Vývojáři SENCOR brzy přicházejí s dalšími převratnými technologiemi, s funkcí „reverse“ na kazetových magnetofonech, s dvojitým kazetovým magnetofonem schopným nahrávat, nebo s Mobile Hi-Fi – jedním z prvních přenosných Hi-Fi systémů vybavených systémem Dolby NR® * pro redukci šumu při nahrávání. Evropě SENCOR představí i nový přístup k autorádiům a především pak úplnou novinku – autorádia s kazetovým přehrávačem.
Technologie ale u SENCOR od samého počátku nebyly jediným cílem. Tím dalším bylo už zmíněné srdce. Lidé měli mít z produktů SENCOR především radost. Proto bylo podstatné, aby měly původní a zajímavý design, byly uživatelsky přátelské a intuitivní a nespokojovaly se s chladnou elegancí, naopak, aby přinášely do života barvy a umožňovaly individualizaci a vytvoření vztahu mezi člověkem a technikou. SENCOR tehdy razil heslo – Proč by člověk nemohl mít své elektronické pomocníky rád? A razí tohle heslo dodnes.
90. léta
DO POPŘEDÍ SE ZNOVU
DOSTÁVÁ SRDCE
V devadesátých letech se SENCOR stal firmou evropskou. Je řízen z Evropy, své produkty vyrábí v Asii i v evropských zemích, ale srdcem zůstal, jak jinak, Japoncem. SENCOR se stále hlásí k tomu nejlepšímu z tradic japonského technologického zázraku a důsledně rozvíjí všechny záměry zakladatelů značky. Svět se změnil, zmenšil, ale vize a touhy zůstaly stejné. Japonská tradice a kvalita a evropské obchodní myšlení, to je dnes jen základ směřování značky SENCOR. Do popředí se znovu dostává srdce. A říká-li někdo, že emoce nemají v byznysu co dělat, hluboce mýlí.
Současnost
KAŽDÝ SE MŮŽE PROJEVIT UŽ TÍM, JAKOU BARVU SI VYBERE
SENCOR dnes sází na několik trendů a právě tím je na světovém trhu výjimečný. V první řadě je to šířka sortimentu. Tak jako v Japonsku v sedmdesátých letech, tak i na počátku třetího tisíciletí po celém světě (SENCOR dnes dodává své výrobky do více než 55 zemí světa, reaguje SENCOR na každý podnět, který současný život přináší a neustále rozšiřuje portfolio svých výrobků, kterých je dnes už více než tisíc v šesti sortimentních skupinách (spotřební elektronika, tablety a telefony, kancelářská technika, autoelektronika kuchyň, domácnost, zdraví a krása) a měsíc co měsíc přibývá několik nových. A tak zatímco ostatní značky o inovacích neustále mluví, SENCOR je pravidelně promítá do své nabídky.
Stejně podstatný je design. Výrobků samotných i jejich obalů. U některých skupin výrobků nabízí SENCOR bezkonkurenčně nejširší barevnou škálu, navíc dokonale sladěnou, takže koupí-li si někdo deset různých spotřebičů například v barvě lila, může si být jist, že dostane naprosto stejný odstín. SENCOR se rozhodl skoncovat s unylými a konzervativními bledými kuchyněmi a byty. Vnáší do nich barvu a individualitu. Každý se může projevit už tím, jakou barvu si vybere. Tady se rodí onen vztah mezi člověkem a jeho elektronickým pomocníkem a utužuje se funkčností, snadným ovládáním a skvělým servisem. A samozřejmě i dostupností, protože v cenové politice razí SENCOR pravidlo: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc! Také obaly výrobků jsou netradiční a individualizované. Na obalu prostě vidíte přesně ten výrobek, který je uvnitř, včetně jeho přesné barevnosti.
POZNEJTE SENCOR
4.9
2024
23.8
2024
19.8
2024
16.8
2024
13.8
2024
24.7
2024
19.7
2024
8.7
2024
4.7
2024
28.6
2024
10.5
2024
7.3
2024
17.10
2023
13.10
2023
25.9
2023
21.9
2023
14.9
2023
4.9
2023
24.8
2023
26.5
2023
19.5
2023
19.5
2023
17.5
2023
17.5
2023
29.3
2023
20.2
2023
15.2
2023
24.1
2023
5.12
2022
10.11
2022
4.11
2022
26.10
2022
26.10
2022
26.10
2022
18.10
2022
17.10
2022